مستر کردیت - مرجع استعلام امتیاز رتبه اعتبار سنجی بانکی

با مستر کردیت درباره اعتبارسنجی بانکی ایران بروز باشید

مستر کردیت - مرجع استعلام امتیاز رتبه اعتبار سنجی بانکی

با مستر کردیت درباره اعتبارسنجی بانکی ایران بروز باشید

  • ۰
  • ۰

برخی از اقدامات ممکن است بر امور مالی شما تأثیر بگذارد، اما امتیاز اعتباری شما را تغییر نخواهد داد
ازدواج یا طلاق مستقیماً بر امتیاز اعتبار شما تأثیر نمی گذارد
کمک گرفتن از یک مشاور اعتباری تاثیری بر امتیازات اعتباری نخواهد داشت
ممکن است قبلاً بدانید که برخی از رفتارها - مانند پرداخت به موقع صورتحساب‌ها، هر بار - می‌تواند تأثیر مثبتی بر امتیازات اعتباری شما داشته باشد. اما همچنین مهم است که بدانید هر اقدامی به طور مستقیم بر امتیازات اعتباری شما تأثیر مثبت یا منفی نخواهد داشت.

موارد زیر ممکن است بر امور مالی شما تأثیر بگذارد، اما معمولاً تأثیری بر امتیازات اعتباری ندارند:

1. پرداخت با کارت بانکی

استفاده از کارت نقدی، به جای کارت اعتباری، برای پرداخت اقلام معمولاً بر سابقه اعتبار سنجی یا امتیازات اعتباری شما تأثیر نمی گذارد. وقتی با کارت اعتباری پرداخت می‌کنید، اساساً وجوه را قرض می‌گیرید تا بعداً بازپرداخت کنید. با کارت نقدی، از پولی که قبلاً در حساب خود دارید استفاده می کنید. وام گیری در کار نیست.

همین امر در مورد کارت‌های نقدی پیش‌پرداخت نیز صادق است، که می‌توانید با مبلغ دلاری که قبلاً روی کارت بارگذاری شده است، خریداری کنید. فعالیت کارت نقدی پیش پرداخت معمولاً در گزارش های اعتباری سه دفتر اعتباری در سراسر کشور ظاهر نمی شود.

2. کاهش حقوق

کاهش حقوق ممکن است بر زندگی شخصی و مالی شما تأثیر بگذارد، اما به طور مستقیم بر امتیاز اعتباری شما تأثیر نخواهد گذاشت. در حالی که درآمد شما معمولاً عاملی برای محاسبه امتیازات اعتباری نیست، مهم است که توجه داشته باشید که برخی از وام دهندگان و اعتباردهندگان ممکن است درآمد شما را هنگام ارزیابی درخواست اعتبار در نظر بگیرند. آنها همچنین ممکن است نسبت بدهی به درآمد یا میزان بدهی شما را در مقایسه با درآمد شما بررسی کنند.

همچنین، کاهش درآمد می تواند به امتیازات اعتباری شما آسیب برساند، اگر منجر به پرداخت دیر یا از دست رفته در حساب های اعتباری شما شود. تاریخچه پرداخت معمولاً برای محاسبه امتیازات اعتباری استفاده می شود.

3. ازدواج کردن

وضعیت تاهل شما عاملی نیست که در محاسبه امتیازات اعتباری استفاده شود. اگر ازدواج کنید، همچنان گزارشات اعتباری خود را خواهید داشت و همسرتان نیز همینطور.

گفته می شود، اگر شما و همسرتان حساب های اعتباری مشترک باز کنید، در هر دو گزارش اعتباری شما ظاهر می شوند. و پرداخت های دیر یا از دست رفته در آن حساب ها می تواند بر امتیازات اعتباری تأثیر منفی بگذارد.

4. طلاق گرفتن

در واقع ثبت درخواست طلاق به طور مستقیم بر نمرات اعتباری تأثیر نمی گذارد، اما اگر در نتیجه پرداخت ها را با تأخیر یا از دست دادن حساب ها داشته باشید، ممکن است بر امتیازات اعتباری تأثیر منفی بگذارد. در ایالت‌های دارایی اجتماعی، اموال و بدهی‌هایی که در طول ازدواج به دست می‌آیند عموماً به طور مساوی در مالکیت هر دو زوج هستند. این بدان معناست که شما و همسرتان ممکن است هر دو مسئول هر بدهی که در زمان ازدواجتان متحمل شده اید باشید.

در حالی که یک حکم طلاق ممکن است به همسر سابق شما مسئولیت یک حساب مشترک بدهد، اما این امر شما را از وام دهندگان و طلبکاران رها نمی کند. اگر نام شما در حسابی باقی بماند، پرداخت های دیرهنگام یا از دست رفته گزارش شده به دفاتر اعتباری ممکن است بر امتیازات اعتباری تأثیر منفی بگذارد.

5. رد درخواست اعتبار

رد درخواست اعتبار بر امتیازات اعتباری تأثیر نمی گذارد. اما خود برنامه ممکن است منجر به یک تحقیق سخت شود که ممکن است بر امتیازات اعتباری تأثیر منفی بگذارد. اگر توسط چندین وام دهنده رد شدید، ممکن است عوامل مشترکی در سابقه اعتباری شما وجود داشته باشد که این تصمیمات را هدایت می کند.

6. داشتن نرخ بهره حسابی بالا

نرخ‌های بهره و نرخ‌های درصد سالانه (APR) در حساب‌های اعتباری شما عاملی برای محاسبه امتیازات اعتباری نیستند. اما پرداخت های دیرهنگام یا از دست رفته در آن حساب ها می تواند به امتیازات اعتباری شما آسیب برساند.

7. کمک گرفتن از یک مشاور اعتباری

مدل‌های امتیازدهی اعتباری زیادی وجود دارد، و معمولاً به این موضوع توجه نمی‌کنند که آیا شما در خدمات مشاوره اعتباری شرکت می‌کنید یا خیر. اما اقداماتی که در نتیجه مشاوره انجام می‌دهید می‌تواند بر امتیازات اعتباری تأثیر بگذارد - چه خوب و چه بد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی