مستر کردیت - مرجع استعلام امتیاز رتبه اعتبار سنجی بانکی

با مستر کردیت درباره اعتبارسنجی بانکی ایران بروز باشید

مستر کردیت - مرجع استعلام امتیاز رتبه اعتبار سنجی بانکی

با مستر کردیت درباره اعتبارسنجی بانکی ایران بروز باشید

  • ۰
  • ۰

حتی یک بار تاخیر در پرداخت می تواند باعث کاهش امتیاز اعتباری شود
داشتن موجودی بالا نیز ممکن است بر نمرات اعتباری تأثیر بگذارد
بستن حساب کارت اعتباری ممکن است بر نسبت استفاده از بدهی به اعتبار تأثیر بگذارد
اگر سعی کرده اید یک خرید بزرگ مانند خانه یا وسیله نقلیه انجام دهید، یا حتی یک حساب کارت اعتباری باز کنید، احتمالاً می دانید که امتیازات اعتباری شما چه نقش مهمی در تصمیم گیری های وام ایفا می کند. هنگامی که برای اعتبار درخواست می کنید، امتیازات اعتباری و اطلاعات موجود در گزارش های اعتباری شما، همراه با سایر معیارها، توسط وام دهندگان و اعتباردهندگان به عنوان بخشی از فرآیند تصمیم گیری آنها هنگام ارزیابی درخواست شما استفاده می شود.

ممکن است ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید تأثیر منفی بر امتیازات اعتباری شما داشته باشد. در اینجا پنج راه وجود دارد که ممکن است اتفاق بیفتد:

1. پرداخت دیرکرد

سابقه پرداخت شما در حساب های وام و اعتبار می تواند نقش برجسته ای در محاسبه امتیازات اعتباری داشته باشد. بسته به مدل امتیازدهی مورد استفاده، حتی یک بار تاخیر در پرداخت یک حساب کارت اعتباری یا وام می تواند منجر به کاهش شود. علاوه بر این، پرداخت های دیرکرد به مدت هفت سال در گزارش اعتباری شما باقی می ماند. همیشه بهترین کار این است که صورتحساب های خود را به موقع و هر بار پرداخت کنید.

2. داشتن بدهی بالا به نسبت بهره برداری اعتبار

نسبت استفاده بدهی به اعتبار عامل دیگری است که برای محاسبه امتیازات اعتباری شما استفاده می شود. این نسبت میزان اعتبار موجود شما را در مقایسه با کل مقدار موجود در دسترس شما استفاده می کند. وام دهندگان و اعتباردهندگان عموماً ترجیح می دهند نسبت بدهی به اعتبار کمتر (زیر 30 درصد) را مشاهده کنند. باز کردن حساب های جدید صرفاً برای کاهش نسبت بدهی به اعتبار به طور کلی ایده خوبی نیست. این ممکن است از دو طریق بر امتیازات اعتباری شما تأثیر بگذارد: سؤالات سخت ناشی از آن برنامه‌ها (در مورد سؤالات سخت در زیر) و خود حساب‌های جدید ممکن است میانگین سنی حساب‌های اعتباری شما را کاهش دهند. بهتر است فقط زمانی که به آن نیاز دارید برای اعتبار مورد نیاز خود اقدام کنید.

3. درخواست برای اعتبار زیاد به یکباره

هنگامی که یک وام دهنده یا بستانکار در پاسخ به درخواست اعتبار به گزارش های اعتباری شما دسترسی پیدا می کند، منجر به "پرسش سخت" می شود. پرس و جوهای سخت می تواند بر نمرات اعتبارسنجی تأثیر بگذارد. درخواست برای چندین حساب اعتباری در مدت زمان کوتاه ممکن است بر امتیازات اعتباری تأثیر بگذارد و باعث شود وام دهندگان شما را به عنوان یک وام گیرنده با ریسک بالاتر ببینند. علاوه بر این، برخی از مدل‌های امتیازدهی اعتباری ممکن است فعالیت اعتباری اخیر شما را در نظر بگیرند.

یک هشدار وجود دارد: اگر برای یک وام خودرو یا وام مسکن یا یک ارائه دهنده خدمات جدید خرید می کنید، درخواست های متعدد برای آن هدف معمولاً به عنوان یک درخواست برای یک دوره زمانی معین (معمولاً 14 تا 45 روز) محاسبه می شود، اگرچه ممکن است بسته به آن متفاوت باشد. بر اساس مدل امتیازدهی اعتباری). این به شما امکان می دهد وام دهندگان مختلف را بررسی کنید و بهترین شرایط وام را برای خود بیابید. مهم است بدانید که این استثنا معمولاً در مورد انواع دیگر وام ها مانند کارت های اعتباری اعمال نمی شود.

4. بستن حساب کارت اعتباری

بستن حساب کارت اعتباری که به طور کامل پرداخت شده است ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما انجام این کار ممکن است بر امتیاز اعتباری تأثیر بگذارد. بسته شدن حساب کارت اعتباری علاوه بر تاثیر بر نسبت استفاده از بدهی به اعتبار، ممکن است ترکیبی از حساب های اعتباری در گزارش های اعتباری شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به طور کلی، وام دهندگان و اعتباردهندگان دوست دارند ببینند که شما توانسته اید انواع مختلف حساب های اعتباری را در یک دوره زمانی به درستی مدیریت کنید. بستن حساب کارت اعتباری که برای مدتی داشته اید نیز می تواند طول تاریخ اعتبار شما را کوتاه کند، که ممکن است بر امتیازات اعتباری تأثیر بگذارد.

5. توقف فعالیت های مرتبط با اعتبار برای مدت طولانی

اگر ماه ها از حساب های اعتباری خود استفاده نکرده اید، و وام دهندگان و اعتباردهندگان شما اطلاعات جدیدی را به دفاتر اعتباری گزارش نکرده اند، ممکن است ارزیابی درخواست شما برای اعتبار یا خدمات را برای وام دهندگان و طلبکاران دشوارتر کند.

همچنین، پس از یک دوره زمانی معین، که بسته به سیاست های وام دهنده یا بستانکار متفاوت است، حساب کارت اعتباری شما ممکن است "غیرفعال" در نظر گرفته شود و توسط وام دهنده بسته شود. این به نوبه خود ممکن است بر امتیازات اعتباری به همان روشی تأثیر بگذارد که اگر حساب را بسته اید. اگر می‌خواهید حسابتان را فعال نگه دارید، ممکن است بخواهید از آن استفاده کنید - مسئولانه - هر چند ماه یکبار، البته فقط برای خریدهای کوچک، یا هزینه‌های مکرر کمی روی کارت.

بررسی منظم گزارش های اعتباری خود یکی از راه های پیگیری حساب های اعتباری خود و دانستن اینکه چه اطلاعاتی توسط وام دهندگان و طلبکاران شما گزارش می شود - و در امتیازات اعتباری شما لحاظ می شود، است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی