مستر کردیت - مرجع استعلام امتیاز رتبه اعتبار سنجی بانکی

با مستر کردیت درباره اعتبارسنجی بانکی ایران بروز باشید

مستر کردیت - مرجع استعلام امتیاز رتبه اعتبار سنجی بانکی

با مستر کردیت درباره اعتبارسنجی بانکی ایران بروز باشید

  • ۰
  • ۰

نزدیک شدن به سقف اعتباری شما ممکن است بر امتیازات اعتباری تأثیر منفی بگذارد
وقتی صحبت از گزارش های اعتباری و امتیازات اعتباری به میان می آید، هیچ راه حلی برای همه وجود ندارد
پرداخت بدهی ممکن است تاخیر در پرداخت را از گزارش های اعتباری شما حذف نکند
اگر در دنیای حساب های اعتباری تازه کار هستید - یا حتی اگر نیستید - دنیای گزارش های اعتباری، امتیازات اعتباری و دفاتر اعتباری می تواند گیج کننده باشد. چقدر درباره افسانه های اعتباری در مقابل حقایق می دانید؟ برای تست ضریب هوشی اعتباری خود، آزمون درست/نادرست ما را در زیر انجام دهید:

1. نزدیک شدن به حد اعتبار شما تأثیر منفی بر امتیازات اعتباری شما نخواهد داشت.
نادرست. حتی اگر هر ماه کارت های اعتباری خود را پرداخت کنید، اگر نسبت استفاده از اعتبار شما بالا باشد، ممکن است بر امتیاز اعتبار شما تأثیر بگذارد. نسبت استفاده از اعتبار شما نشان دهنده میزان اعتبار گردانی است که در مقایسه با کل مقدار در دسترس شما استفاده می کنید. حساب های گردان، مانند کارت های اعتباری یا خطوط اعتباری شخصی، تعداد پرداخت ثابتی ندارند. وام های اقساطی، مانند وام خودرو، انجام می شود. وقتی وام وسیله نقلیه خود را به طور کامل پرداخت می کنید، حساب بسته می شود و به عنوان پرداخت شده علامت گذاری می شود. به خاطر داشته باشید که مدل های مختلف امتیازدهی اعتباری با روش های مختلف محاسبه امتیازات اعتباری وجود دارد.

2. شما می توانید موارد موجود در گزارش اعتباری خود را مورد اعتراض قرار دهید.
درست است، واقعی. اگر اطلاعاتی در گزارش اعتبارسنجی خود مشاهده کردید که فکر می کنید نادرست یا ناقص است، با وام دهنده یا بستانکار تماس بگیرید. همچنین می‌توانید با یا اگر گزارش اعتباری شما توسط یک دفتر اعتباری دیگر ارائه شده است، با آن اداره اختلاف ایجاد کنید.

3. همیشه به امتیازات اعتباری من کمک می کند تا حسابی را ببندم که به طور کامل پرداخت شده است.
نادرست. اگر یک حساب قدیمی دارید که به ندرت استفاده می شود که سابقه پرداخت قوی را نشان می دهد، اگر فعالیت حساب به دفاتر اعتباری سراسر کشور گزارش شود، در سابقه اعتباری شما منعکس می شود. اما نحوه استفاده از حساب های خود و میزان اعتبار موجود که استفاده می کنید مهم تر است.

در واقع، بستن حساب کارت اعتباری پرداخت شده ممکن است تأثیر مثبتی بر امتیازات اعتباری شما نداشته باشد. بستن حساب ممکن است بر میزان استفاده از بدهی شما به اعتبار (مقدار اعتباری که در حال حاضر استفاده می کنید در مقایسه با مقدار موجود در دسترس شما) و همچنین میانگین سن تمام حساب های اعتباری و سن قدیمی ترین حساب اعتباری شما تأثیر بگذارد. بسته به مدل امتیازدهی اعتباری مورد استفاده، هر دوی اینها ممکن است عواملی در محاسبه امتیازات اعتباری باشند.

مهم است که توجه داشته باشید این فقط در مورد حساب های اعتباری چرخشی اعمال می شود و نه وام های اقساطی.

4. وقتی صحبت از امتیازات اعتباری، گزارش های اعتباری و رفتار اعتباری به میان می آید، هیچ راه حل یکسانی وجود ندارد.
درست است، واقعی. وضعیت مالی و اعتباری هر کسی منحصر به فرد است. و همین امر در مورد نحوه ارزیابی اطلاعات شما توسط هر طلبکار یا وام دهنده برای تصمیم گیری در مورد تمدید یا عدم تمدید اعتبار شما صدق می کند.

یک نقطه مشترک، اهمیت آموزش و آگاهی است. هرچه بیشتر در مورد نحوه عملکرد ریسک اعتبار به طور کلی بدانید و هرچه بیشتر با وضعیت خود آشنا شوید، احتمالاً آگاه تر خواهید بود.

5. شما یک امتیاز اعتباری جهانی یا کلی دارید.
نادرست. امتیازهای اعتباری بسیار متفاوتی وجود دارد و هر کدام ممکن است متفاوت محاسبه شوند. علاوه بر این، وام دهندگان و طلبکاران شما ممکن است داده ها را به هر سه دفتر اعتباری سراسری فقط یک یا دو، یا اصلاً هیچکدام گزارش کنند. به همین دلیل است که امتیازات اعتباری شما ممکن است در بین سه دفتر اعتباری متفاوت باشد.

6. بررسی امتیازات اعتباری شما تأثیری بر آنها نخواهد داشت.
درست است، واقعی. بررسی نمرات اعتباری و گزارش های اعتباری تأثیری بر امتیازات اعتباری شما ندارد. در واقع، این عادت خوبی است که به آن عادت کنید، و اگر قصد خرید بزرگی مانند خانه یا وسیله نقلیه را دارید، بسیار مهم است، زیرا می‌توانید قبل از درخواست برای وام، موقعیت اعتباری خود را بهتر درک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی