مستر کردیت - مرجع استعلام امتیاز رتبه اعتبار سنجی بانکی

با مستر کردیت درباره اعتبارسنجی بانکی ایران بروز باشید

مستر کردیت - مرجع استعلام امتیاز رتبه اعتبار سنجی بانکی

با مستر کردیت درباره اعتبارسنجی بانکی ایران بروز باشید

  • ۰
  • ۰

ترکیب اعتباری به انواع مختلف حساب های اعتباری شما اشاره دارد
تأثیر ترکیب اعتباری بر نمرات اعتباری شما بسته به مدل امتیازدهی اعتباری مورد استفاده متفاوت است
وام دهندگان و اعتباردهندگان عموماً می خواهند بدانند که چگونه انواع مختلف حساب ها را در طول زمان مدیریت کرده اید
چه قبلاً یک سابقه اعتباری ایجاد کرده باشید یا به این فکر کنید که چگونه شروع به ساخت آن کنید، ممکن است ندانید "ترکیب اعتباری" به چه معناست - یا اینکه چگونه داشتن انواع مختلف اعتبار ممکن است بر امتیازات اعتباری شما تأثیر بگذارد.

به عبارت ساده تر، ترکیب اعتباری به انواع حساب های اعتباری شما اشاره دارد - وام مسکن، وام، کارت های اعتباری، و غیره. این یکی از عواملی است که عموماً هنگام محاسبه امتیازات اعتباری شما در نظر گرفته می شود، اگرچه وزنی که داده می شود ممکن است بسته به مدل امتیازدهی اعتبار متفاوت باشد. (روش های محاسبه امتیازات اعتباری) استفاده می شود. به طور کلی، وام دهندگان و اعتباردهندگان دوست دارند ببینند که شما ترکیب اعتباری متنوعی دارید - یعنی توانسته اید انواع مختلف حساب های اعتباری را به طور مسئولانه در طول زمان مدیریت کنید.

به طور کلی، چهار نوع حساب اعتباری مختلف وجود دارد که ممکن است در گزارش اعتبار سنجی بانکی خود بیابید.

وام های اقساطی

وام اقساطی وامی است که معمولاً با بهره از طریق پرداخت های منظم در یک دوره زمانی بازپرداخت می شود و مبلغ پرداختی معمولاً ثابت می ماند. پس از بازپرداخت وام، حساب بسته می شود. نمونه ای از وام اقساطی می تواند وام خودرو باشد.

بدهی گردان

با بدهی گردان، شما تا مقدار معینی (محدودیت اعتبار خود) پول قرض می‌کنید و آن را پس می‌دهید – یا حداقل پرداختی را، معمولاً با بهره، در حالی که موجودی دارید، می‌پردازید. همچنین می توان مبلغ بدهی را به طور کامل هر ماه پرداخت کرد تا از هزینه های بهره جلوگیری شود. پس از بازپرداخت آن مبلغ، مجدداً برای قرض گرفتن در دسترس است. نمونه ای از بدهی های گردان می تواند کارت های اعتباری یا خطوط اعتباری باشد.

حساب های وام مسکن

حساب های وام مسکن ممکن است با انواع دیگر وام های اقساطی متفاوت باشد، زیرا نرخ بهره می تواند ثابت یا متغیر باشد. نرخ های بهره ثابت ثابت می ماند، در حالی که نرخ های بهره متغیر ممکن است تغییر کند.

 

پیشنهاد ممطالعه : 7 چیز که به امتیازات اعتباری شما آسیب نمی رساند

 

 

باز کردن حساب ها

این نوع حساب‌ها حساب‌هایی هستند که موجودی آن باید هر ماه به طور کامل پرداخت شود. یک مثال کارت اعتباری است که به جای اینکه به شما اجازه دهد در طول زمان پرداخت کنید، نیاز به پرداخت کامل موجودی در هر ماه دارد. مثال دیگری از یک حساب باز می تواند یک حساب جمع آوری باشد که در آن کل مبلغ سررسید گذشته به طور کامل سررسید است، نه اینکه در طول زمان پرداخت شود.

حفظ موفقیت آمیز ترکیب متنوعی از انواع اعتبار ممکن است بر امتیازات اعتباری شما تأثیر مثبت بگذارد. این بدان معنا نیست که باید حساب‌های اعتباری را باز کنید که به آن نیاز ندارید. در عوض، ممکن است بخواهید دو بار در مورد بستن حساب کارت اعتباری پرداخت شده فکر کنید، زیرا انجام این کار ممکن است به دلایل مختلفی بر امتیازات اعتباری شما تأثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال، بستن حساب ممکن است بر نسبت بدهی شما به اعتبار یا میزان اعتباری که استفاده می‌کنید در مقایسه با کل مبلغ در دسترس شما تأثیر بگذارد. باز نگه داشتن حساب و استفاده گهگاهی از آن ممکن است به حفظ ترکیب اعتباری سالم کمک کند.

به خاطر داشته باشید که ترکیب اعتباری شما بسته به مدل امتیازدهی اعتباری مورد استفاده ممکن است یکی از عوامل کوچکتر در محاسبات امتیاز اعتباری باشد. سایر عواملی که ممکن است برای محاسبه امتیازات اعتباری شما مورد استفاده قرار گیرد شامل سابقه پرداخت شما در حساب های شما می باشد. طول سابقه اعتباری شما؛ نسبت بدهی شما به اعتبار، همانطور که در بالا ذکر شد؛ و اینکه چقدر به حساب های اعتباری خود بدهکار هستید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی