مستر کردیت - مرجع استعلام امتیاز رتبه اعتبار سنجی بانکی

با مستر کردیت درباره اعتبارسنجی بانکی ایران بروز باشید

مستر کردیت - مرجع استعلام امتیاز رتبه اعتبار سنجی بانکی

با مستر کردیت درباره اعتبارسنجی بانکی ایران بروز باشید

  • ۰
  • ۰

7. یک «لیست سیاه» اعتباری وجود دارد.
نادرست. دفاتر اعتباری آنهایی نیستند که اعتبار شما را تعیین می کنند - این به وام دهندگان و طلبکاران بستگی دارد. گزارش های اعتباری شما فقط حاوی اطلاعاتی درباره حساب های اعتباری است که دارید یا داشته اید، به همراه پرس و جو از شرکت ها هنگام درخواست حساب های اعتباری و مجموعه ها یا ورشکستگی هایی که دارید یا داشته اید. وام دهندگان و اعتباردهندگان از اطلاعات موجود در گزارش های اعتباری شما به روش خود استفاده و تفسیر می کنند و ممکن است معیارهای بیشتری برای ارزیابی درخواست اعتبار شما داشته باشند. اگر توسط چندین وام دهنده رد شوید، ممکن است عوامل مشترکی در تاریخچه اعتباری شما وجود داشته باشد که این تصمیمات را هدایت کند، اما "لیست سیاه" وجود ندارد.

8. بلیط پارکینگ و جریمه کتابخانه در گزارش اعتباری شما لحاظ نمی شود.
درست است، واقعی. مواردی مانند بلیط های پارکینگ و جریمه های کتابخانه در گزارش های اعتباری شما نمایش داده نمی شوند - حتی اگر حساب ها به یک آژانس جمع آوری ارسال شوند.

 

پیشنهاد مطالعه : قسمت اول مقاله افسانه های اعتبارسنجی و حقایقی که باید بدانید

 

9. وضعیت رابطه شما و اینکه آیا تنها زندگی می کنید می تواند بر امتیاز اعتبار شما تأثیر بگذارد.
نادرست. اطلاعات موجود در گزارش اعتبار سنجی شما به شخص شما مربوط می شود - نه بستگان، شریک زندگی یا هم اتاقی های قبلی شما. زندگی با کسی یا داشتن یک رابطه بر امتیاز اعتبار شما تأثیری ندارد - و این خلاف قانون است که وام دهندگان هنگام تصمیم گیری اعتباری وضعیت رابطه را در نظر بگیرند.
اگر برای یک حساب مشترک با شخصی مانند کارت اعتباری یا وام مسکن درخواست دهید، وام دهنده معمولاً از هر دو داده اعتباری شما برای تعیین اعتبار استفاده می کند. با این حال، وضعیت رابطه شما در این تصمیم تاثیری ندارد.

همچنین، به خاطر داشته باشید که حساب‌هایی که با شخص دیگری در آن ثبت نام کرده‌اید، ممکن است بر امتیاز اعتبار شما تأثیر بگذارد.

10. امتیازهای اعتباری خوب لزوماً به این معنی نیست که درخواست اعتبار شما تأیید می شود.
درست است، واقعی. امتیازهای اعتباری خوب یک بلیط طلایی نیستند. وام دهنده ممکن است از اطلاعات موجود در گزارش های اعتباری شما و سایر اطلاعات موجود در درخواست شما، مانند درآمد شما، برای تصمیم گیری در مورد اعطای اعتبار به شما استفاده کند. در حالی که امتیازهای اعتباری خوب یک شروع قوی هستند، هر برنامه منحصر به فرد است، بنابراین عاقلانه نیست که وام، کارت اعتباری یا وام مسکن را صرفاً بر اساس امتیازات اعتباری در نظر بگیرید.

11. اگر من بدهی را پرداخت کنم، هرگونه پرداخت تاخیر یا عدم پرداخت در آن حساب حذف خواهد شد.
نادرست. اینطور نیست. پرداخت‌های دیرهنگام می‌توانند تا هفت سال از زمانی که پرداخت را از دست داده‌اید، در گزارش اعتباری Equifax شما باقی بماند. و تأخیر یا عدم پرداخت حتی پس از پرداخت بدهی باقی می ماند.

گزارش های اعتباری، امتیازات اعتباری و دفاتر اعتباری همگی می توانند پیچیده به نظر برسند، اما لازم نیست که اینطور باشند. آموزش خود درباره معنای همه آنها - و اقداماتی که می توانید انجام دهید - اولین قدم عالی است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی